• Makkelijk te bedienen software
  • Mooi product
  • Goede kwaliteit foto's

Tegen

• Bestandsbeheer in de software minder gebruiksvriendelijk

Samenvatting

Misschien heb je er al eens van gehoord; SAAL Digital. SAAL Digital is een nieuwe aanbieder op de Nederlandse markt. Ze bieden fotoboeken, fotoprints, posters etc. aan. Ze hebben lange tijd hun berichten gesponsord op Facebook en nodigde jou uit om hun fotoboek te beoordelen en te reviewen. Reden genoeg om het fotoboek van SAAL Digital eens te bestellen en een review voor jullie te schrijven.

De software

Allereerst de software. De software heb je nodig om jouw product te bestellen of je kunt bestellen via de website. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de software omdat je dan kunt opslaan en verder gaan als het je past. Eenmaal geïnstalleerd werkt de software erg soepel, snel en gemakkelijk. Het kiezen van je product gaat snel. Het invoegen van foto’s gaat ook gemakkelijk, ik heb alleen wel mijn eigen bestandsbeheer gebruikt omdat ik die van de software wat beperkt vond, het zoeken naar de juiste foto’s ging niet gemakkelijk. Daarnaast kan je kiezen voor verschillende sjablonen of een lege lay-out. Ik heb de lege lay-out gekozen, omdat ik het boek als portfolio wil laten zien aan anderen. Dat betekent een foto per bladzijde wat je verder niet afleid naar andere foto’s. Daarnaast kan je met de software ook makkelijk pagina’s verwijderen of kopiëren tekst toevoegen of halverwege je product wijzigen.

ringband

Productie en levering

Volgende stap. Ik ben tevreden met de lay-out van het boek en ik ben klaar om mijn boek te bestellen. Ik upload het bestand wat even kan duren, maar daarna laten ze meteen de verwachte levertijd weten. Die levertijd is ongeveer één week. 15 augustus heb ik het boek besteld en na 1-2 dagen is het boek klaar er wordt het verzonden. Waar je rekening mee moet houden is dat de boeken worden gemaakt in Duitsland. Dat betekent dat het 2-3 extra dagen kan duren voordat het pakketje op de mat ligt. Bestel je je boek op maandag, dan betekent het dat het ongeveer vijf dagen duurt voordat je je bestelling binnen hebt. Doe je dat op woensdag, dan heb je het weekend tegen je en duurt het ongeveer een week. Ik heb op dinsdag besteld en zaterdagochtend lag hij op de mat.

Eindresultaat

Toen ik het pakketje uitpakte en het boek voor het eerst in mijn handen had was ik blij hoe het voelde in de hand en hoe het er uit zag. Het zijn mooie, zware en stevige boeken. Het voelt echt als kwaliteit. Die kwaliteit zie je terug als je door het fotoboek bladert. De pagina’s zijn mooi van kwaliteit en van voelbaar dik papier. Ook de foto’s zien er prachtig gedetailleerd uit. Niets op aan te merken. Ik heb voor mat papier gekozen, omdat de details van de foto’s dan prachtig naar voren komen. Mocht je mat papier niet mooi vinden, dan kan je ook voor hoogglans kiezen. Persoonlijk heb ik voor een spiraal boek gekozen. Door het stevige papier voelt het, ondanks dat het een plastic cover boek is, stevig aan. Er is uiteraard ook keuze voor een hardcover boek met een gewatteerde of een lederen cover. Andere producten zijn ook beschikbaar zoals een extra dik fotoboek.

Al met al ben ik meer dan tevreden met de printkwaliteit van het fotoboek. Al met al kan ik jullie met een gerust hart de producten van SAAL Digital aanbevelen.